träning!

Var iväg på träning igår och kan inte säga annat än att jag är riktigt nöjd med båda två faktiskt, hade egentligen bara planerat att hoppa Zally eftersom mina hästar ska dela plats framöver, men eftersom Sessan skulle träna dressyr så fick båda hästarna åka med :) 
Långben kändes lite ringrostig till en början, han hade liksom inget riktigt avstamp, vilket han iofs inte brukar ha nå nämnvärt i vanliga fall heller, men han mest bara tog sig över, men ju mer vi hoppade ju bättre blev han! :) 
Tyckte ändå att han gick bättre än förväntat, så jag är nöjd.

Zally kändes lite seg i början, men sen kom även hon igång och kändes riktigt bra, det enda som fortfarande är lite jobbigt är att hon är lite vinglig, hon bjuder inte rakt fram utan hon svajar gärna lite grann här och där så jag måste vara noga att verkligen ta alla svängar lite för tidigt så att jag inte hamnar för långt ut. 
Det roliga är att hon i stort sätt bara glider över 120 hinderna, det är inte ett dugg jobbigt för henne.. 
Hon hoppar väldigt lustigt, inte direkt normalt, men ändå så himla enkelt! 
Ska bygga lite mer styrka i henne så hon verkligen har kraft i kroppen, sen kommer hon nog få starta 120 ganska snart :) 
Hon går ju som sagt bara en 110 nu på lördag, sen får vi se..

Vi började iaf med att travhoppa en liten serie där dom fick hoppa upp en del på sista hindret, sen hoppade vi en kort bana två varv, ett lite lägre och ett lite högre.. 
Internet går så sjukt sakta så jag skippar att lägga upp film, men ett par bilder kan jag ju alltid bjuda på ;) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0