28 maj!

Maj är helt klart den månaden som hittills gått fortast i år! 
Har inte hunnit göra nånting känns det som.. 

Igår fick hästarna gå ett varsitt pass, Långben fick hoppa några språng och Zally gick bara lite grann på marken.. 
Långben kändes inte så direkt super bra, det känns att han gått mest dressyr nu, han behöver massa mer språng i kroppen! Zally kändes fin, ridbarheten kommer sakta men säkert ;) 
Båda hästarna ska gå på träningen ikväll, får se hur det går. 
 
Var ut och sprang med Danne på kvällen, vi sprang inte jättelångt, men det blev ändå en sväng på nästan en mil :)
När vi sen var på väg hem så kunde jag inte låta bli gungorna på dagiset, det såg så himla kul ut, och det var det ju, det var nog inte bara jag som tyckte det heller  ;) 

 
Nu ska jag snart gå ut och göra klart stallet för dagen, har inte gjort så mkt alls idag, är så sjukt trött.. 
Vet att jag var lika trött förra sommaren, så jag har googlat lite grann och ska testa om det har att göra med att jag dricker för lite vatten, värt att testa, så nu är det bara att börja hinka ;) 

"Låg vattenkonsumtion leder till trötthet, sämre intellekt, koncentrationsförmåga, och prestationsförmåga. Bara några procents vattenbrist får oss i obalans och försämrar kroppens funktionalitet. Vid 10 % vattenbrist drabbas du lätt av värmeslag, 20 % vattenbrist leder till uttorkning av kroppen och tillsist död."  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0