24/3

Gårdagen bjöd på lite allt möjligt, var på min mormors 70-års fest här framme i harbo, det var mest släkt och lite av hennes egna vänner! Vi åt mat, sjöng, och sånt där man brukar göra :) 
Efter det åkte jag och Robban, jag körde kan ja ju tillägga, i af vi åkte upp till haga och hämtade Tessan, Hanna och Jessica och åkte vidare till Magnus som hade fest, mötte upp andra Jessica efter vägen med! :) 
Vi var inte där allt för länge, men det var rätt mkt folk i alla fall!  :) Vissa fullare än andra ;) 
Åkte hem och sov rätt tidigt eftersom jag skulle tävla idag.. 
 

Dagen började med Zally, hon var lite sådär småspänd och busig när jag började rida fram, men hon kändes bra när vi kom igång och hon gjorde en felfri runda - lätt och avslappnat, hon tittade till på nåt här och där men annars super cool :) Kändes som inga problem alls!  Film kommer snart..  Håller på att ladda upp den med vårat as snabba internet?

Sen gick Långben första klassen, och ja det började väl vid veterinären där han faktiskt sprang lugnt och snällt.. 
Sen vet jag inte vad som flög i honom? Helkonstig blev han, superspänd och kändes typ livrädd.
När jag red fram honom då travade och galopperade jag iväg en sväng, max 5-10 minuter och han var sjöblöt, verkligen helt helt fel. Jag kände hur hans hjärta höll på att hoppa ur kroppen, och jag fick honom verkligen inte till att lugna ner sig! Han fick skritta en bra stund innan jag gick in på framhoppningen, där skötte han sig som vanligt, och sen när jag kom in på banan så höll han på att dö igen tror jag :P Jag försökte verkligen att hålla masken, bara vara hur lugn som helst, men det hjälpte inte.. Det var ändå ingen dålig runda, ett pet.
Jag vet inte vad det var med honom, han typ var as stressad hela han efteråt & bara flängde runt även fast jag hade suttit på honom i typ en timme och då brukar han normalt sett vara stencool, så jag valde att inte hoppa andra klassen utan åkte hem istället. 

Blir nog en tidig kväll ikväll, typ söndagsmys i soffan :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0