Söndag morgon :)

Jag hade en riktigt bra dag igår, började med att ta ut och fixa hästarna innan jag tog en morgonpromenad med Madde! :)
Så himla skönt att komma ut sådär direkt på morgonen så att man kommer igång.
Sen åkte vi en sväng till sopstation i våla och slängde en hel massa skit från rummet på övervåningen så nu är vi av med det :)
Eftermiddagen blev bara häst, som vanligt!
Jag började med att rida Zally som gick riktigt bra, hon var lugn och avslappnad (började försöka småbocka endast 1 gång) så det gick riktigt bra. Sen till på köpet så gjorde hon såklart illa sig, det såg inte ut att vara någon fara utan blev bara en reva på lite mer än 5cm.. Så länge det inte blir väldigt svullet och ömt tror jag inte det är någon fara, har en lite halvdålig bild som kommer så ni får se.
Långben gick ett ganska ordentligt pass, han var inte riktigt lika fin som har varit tidigare här under året, så nu måste jag försöka jobba fram det igen! Men han gick ändå bra :)

Fixade klart stallet innan jag gjorde mig iordning för att åka till Jessica på lite tjejkväll, som var mycket trevligt!
Drack gott och spelade lite spel, dansade en del och skrattade & flummade en del :) På vägen hem stannade vi vid Dannes hus som Sanna och han håller på och renoverar lite grann innan de ska flytta dit, det kommer bli superfint! :)

Kom i säng och sa godnatt vid halv 3, så jag är lite trött nu på morgonen och behöver lite luft för att komma igång tror jag!
Robban ligger och sover, jag är på väg ut för att släppa ut hästarna och sen ta dagens morgonpromenad, även den med Madde. Det är så himla skönt att ha någon att gå med, så att man blir lite mer taggad själv och inte bara struntar i de :)

I eftermiddag har ja träning, ska se till att få med lite på film, det är alltid kul att se hur hästarna förändras sen under årets gång!
Och såklart om det är någon skillnad mot innan nyår..
Zally ska iofs bara hänga med lite lugnt eftersom hon inte riktigt kommit igång än..
Och ikväll blir det bara söndagsmys med Robban känner jag redan nu!   ♥ ♥
 

Zally var glad häst efter ett träningspass:



Ursäkta min fint klippta man, det är sjukt svårt att klippa hennes man eftersom den är på fel sida och jag lär klippa med fel hand! 



Här är en rätt dålig bild, men ni ser ungefär hur klantig hästen är!
Jag vet inte vad det heter, men det är vid hasen fast på framsidan ;) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0