8 januari

Tänk att det ska vara så stor skillnad på att gå upp drygt en timme tidigare än vanligt, 
jag var heelt slut och hade ingen lust att kliva upp alls, och kände mig samtidigt dålig över det - 
kommer ut i stallet och hittar 3 av 4 hästar liggandes i boxen, inte alls redo att gå ut.. 
Det kändes rätt bra, då var jag inte ensam om att vara morgontrött längre!  
Hästarna har fått mat och fått gå ut en sväng i hagarna, jag har käkat frukost och ska snart dra på mig jackan och gå ut igen, ska mocka och fylla lite hö innan hästarna ska in igen tills hovslagaren kommer :) 
Sen blir det till att rida en liten sväng på båda två, hade behövt klippa Zally än som jag fortfarande inte hunnit med.. 
Och såklart göra färdigt inlämningsuppgiften som jag inte är färdig med! 

Nu har jag verkligen hittat ridningen på Långben, bättre sent än aldrig! 
Han är guld värd dessa dagar, jag kan inte förstå vad som har hänt? (Förutom att jag har börjat rida lite mer ordentligt och inte bara flumma runt)  Träning ger heeelt klart färdighet. 
Hoppas det håller i sig, för nu är han min stora favorit utan tvekan! Kan inte sluta le! :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0