5 januari 2013

Åkte upp till ridhuset i torsdags, Långben fick hoppa lite grann :) 
Han gjorde det rätt bra, men det känns att han inte hoppat på ett tag nu, det finns mkt att jobba på! 
jag hoppade på volt, vilket såklart gör att han måste hoppa igenom sig lite bättre än vanligt vilket han verkligen behöver nu såhär i början på året, och gärna lite då och då resten av året med.. 
Han var lite spänd till en början, precis som vanligt när han åker bort, men det släppte efter en stund och då blev han riktigt fin :)

Igår fick han gå ett pass på åkern, han kändes bra, lite tung i början men efter lite trimmande så släppte han till hur fint som helst och jag kände själv hur jag bara satt där och njöt med ett leende på läpparna! 
Han är så galet fin att rida när han är avslappnad och går bra, det finns inte ord för vilken härlig känsla det är.. 
Zally blev tömkörd en kort sväng i förrgår, som ett lätt pass nu inför hennes igångsättning. 
Igår var jag ute och red lite, hon kändes rätt bra, jag måste bara tänka på att göra rätt nu från början eftersom det blir som en nystart nu!  :) 
Hon ska klippas idag, hon ser hemsk ut, extremt raggig i pälsen, ni vet som det blir när dom är klippda och sen växer det ut, lite klent och fult.. 
Hon ser dessutom inte så vacker ut i kroppen just nu, hon avmaskades för ett tag sen, vilket var lite sent, men nu är det i af gjort så nu matar jag henne så mkt det bara går och hoppas på att hon kan lägga på sig några kilo snart, lill stumpan!  
 


Igårkväll åkte jag, Robban, Rikard och Elin in till stan.. 
Vi käkade mat på tsatsiki, vilket som vanligt var gott! :) 
Sen gick vi på bio - vi kollade på premiären av Jack Reacher! 
Kan inte annat än tycka den var bra! 
Tom Cruise som var huvudpersonen blir bara snyggare ju äldre han blir, visst?  ;)  
Hans karaktär var en sån där som alla vill ha runt omkring en, såndär supertrygg person!

I morse var jag snäll mot mina katter, jag serverade levande frukost! 
Jag ger ju hästarna morgonmaten ute, där jag har såna där foderskålar som man ställer ner i mittten av bildäck. Där har jag sett flera gånger att små möss gömmer sig, perfekt för dom att käka upp frukosten som hästarna spiller.. 
Så i morse ropade jag på katterna, lyfte ur "skålarna" och lät katterna jaga, så 3 rådisar fick ge upp idag.. 
Och nu vet ju katterna var de gömmer sig, så nu kommer jag nog ha katterna med mig varje gång jag går ut i hagarna! :p   Pefekt! 
 
Igår var jag in till stan en sväng, köpte ett par nya skor, stallskor, på hööks, som hade rea, perfekt! 
Får se hur länge de håller bara, men de verkade helt okej faktiskt! :)  
Blir så trött på de där asdyra skorna som ändå går sönder efter ett tag.. 
 
Idag ska jag försöka få upp ett par hyllor i sadelkammaren, om jag lyckas det får vi se.. 
Sen får vi se vad som händer, såhär på självaste trettondagsaftonen?  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0