30 januari

En hel vecka till har gått, en vecka som har gått hur fort som helst!! 
Det har inte hänt allt för myket, hästarna har inte gjort något speciellt, mest trimmat på som vanligt. 
Zally har fått så mycket småsår på sina bakben att det nu har blivit riktigt illa, även fast jag har skydd och lindor på henne så hinner hon ändå göra sig illa däremellan.. 
Hon går i alla fall på kur och jag hoppas hon ska bli bra snart och att vintern snart är över så jag kan skruva ur broddarna! 
I måndags fick båda vila, och Zally då även igår eftersom hon fortfarande var lite öm om benen.
Idag var planen att Långben skulle hoppa några språng, vilket han gjorde, han var lite tjorvig i början men släppte till ganska fort och kändes riktigt bra på slutet.  
Planen med Zally var typ att sätta mig upp direkt (brukar annars alltid longera henne några varv innan jag sätter mig på henne om hon inte är riden på ett par dagar) och att helst överleva..  
Och ja, jag blev riktigt förvånad, hon kanske har tagit ett kliv upp i vuxenvärlden - hon var hur cool som helst! 
Så hon fick hoppa ett par språng hon med och skötte sig lika bra där :) 

I måndags fyllde jag alltså år,  hela 22 år nu alltså.  Känns bra jobbat ;)  
Jag spenderade i stort sätt hela dagen i köket, förutom att jag fixade stallet och lite med hästarna. Tog även en promenad med Madde, riktigt skönt att komma ut en sväng när nästan hela dagen blev inomhus annars.. 
Robban väckte mig på morgonen innan han åkte till jobbet och gav mig ett stort paket, vägde hur mkt som helst, kunde absolut inte gissa vad det var för nåt..  Men det var golvplankorna från övervåningen som han rivit från blivande badrummet som han stoppat ner!  
Jag fick en iphone 5  ♥  Snacka om bortskämd!!   Robban du är helt klart bäst 
 
 
Fick en massa annat fint av resten av familjen med, det är alltid kul att fylla år - 
Hade min familj och Robbans föräldrar på middag och tårta, det var trevligt :)
 
Däremot saknade jag pappa nå enormt, grät typ halva dagen och en sväng igen när jag kröp ner i sängen.. 
Jag fattar inte att någon kan lämna ett sånt stort tomt rum efter sig. Min första födelsedag utan min älskade pappa. Det kändes i hjärtat kan jag säga!   Pappa & Morfar kanske har träffats igen? Vem vet..  



Just nu sitter jag och kollar på Mia på Grötö, hon är så himla härlig! :)  
Sen är det läggdax! 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0