10/1-12

Usch vilken morgon, världens busväder!
Hästarna var allt utom tama, inget utom vilda!
Får hoppas dom är hela och lugna när dagen är över..
Skulle nog kunna tänka mig att åka till ridhuset idag, får se.

Nu blir det soffläge med böcker, sen tror jag att jag ska städa bort lite julsaker. Det verkar som att nästan alla redan har gjort det?
Sen ska jag försöka åka fram och dumpa lite glasflaskor..
På tal om glasflaskor, här kommer nåt riktigt riktigt vidrigt!
Nu när vi har städat ur ett rum där uppe på övervåningen så har vi ju tömt alla skåp och lådor och sorterat upp allt som ska sparas/slängas.
Mitt bland de där tomma grejerna hittades en öppnad pommac fast med en sån där kapsyl som man kan sätta på när man väl har öppnat en flaska. Tyvärr fanns det inget datum på flaskan, men Upsala Bayerska som det står på lappen slutade tillverkningen 1966 eller 67?  Så den är nog några år gammal.. 

Hittade en annan lite rolig bok, där det handlade om redovisning, man sålde en unghäst för 400 kr!  
Hur galet är inte det? :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0