onsdag!

Lång dag idag! 
Gick upp tillsammans med Robban klockan 6 i morse, tog ut köttet ur ugnen och gjorde saltlagen som det fick ligga i (gjorde tjälknöl för första gången och jag tycker den blev godkänd!) , klädde på mig och knallade ut till hästarna som fick gå ut och äta mat :) 
Har bytt vatten i akvariet, dammsugit, tvättat, eldat och plockat undan lite grejer och fixat köttet färdigt. 
Lånade skärmaskin av Madde så köttet fick fina skivor, det var superskönt så slapp jag trixa själv.. 
Tog Långben på en barbacka tur ut i skogen där han fick pulsa runt, kan ju inte klaga på vädret alls, ett par plusgrader och stekande sol, heelt underbart :)  

Kvällen har spenderats med bästa brudarna!
Det var god mat, galet god efterrätt och ja, en hel del skratt på våra spårade samtalsämnen ;) 
Och ja självklart var ju Hugo med, sötast i stan!  

 
 
Nu har jag plockat undan disken, nattat hästarna och ska krypa ner i sängen, i morgon ska jag rida båda hästarna, Långben riktigt ordentligt så han släpper igenom helt. Sen ska det smörjas och packas inför fredagens event som jag och Jessica ska på! :)  
Sen blir det en sväng till stan för att gå på bio med syster Sara, får de om det är nåt bra! :D 
 
Gott att äta från där man inte brukar äta.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0