tävling!

Idag har vi varit iväg på tävling, hem åkte vi nöjda och glada! :) 
Zally fick hoppa 110, och jag är riktigt nöjd med henne, hon är helt fantastisk!  Hon petade första och sista hindret, första var lite nongalant(? hur det nu stavas) och sista kom jag lite väl nära på, vilket jag redan innan start var beredd på att hon inte riktigt har den varken rutinen eller krämen i kroppen än.. Dessutom så trampade hon av sig en framsko mitt på banan! Eller ja, efter 4:e hindret, så den flög rakt in i väggen.. Jag hade en ganska lång galoppsträcka till nästa hinder och eftersom hon inte alls verkade bry sig minsta lilla så fortsatte jag, kanske tappade lite fokus, men vad gör det, hon hoppade helt fantastiskt och jag är supernöjd med henne! 
Hon ska få fortsätta hoppa några 110 till nu framöver och samla rutin :) Överlag, hur lugn och fin som helst och känslan var på topp! 
Långben var knäpp som vanligt när Robban fick gå runt med honom, men han kändes fin idag, jag red igenom honom ganska ordentligt igår och jag tror det behövdes! Han hoppade bara 115 och gjorde det bra, han var väl som vanligt typ! Lite spänd men lyssnade och gjorde sitt jobb. Han var felfri och vi knep i alla fall 3:e platsen så det måste vi ju vara nöjda med :) Kul att springa ärevarv om inte annat ;) 

Skönt att det gick fort, jag förstår inte att man alltid blir så himla trött av att åka bort =( 
Tar igen mig en stund på soffan nu efter att Robban bjudit på lunch, tummen upp! 
Ska göra i ordning och försöka ladda upp filmerna innan stallet ska göras klart.. 


Väldigt fluffig rosett.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0