onsdag!

åh, vad jag känner mig lycklig just nu!! 
Långben och jag har vekligen inte varit på samma plan alls senaste dagarna och det har inte alls varit den där riktigt bra känslan som han brukar ge, men idag så :D  Red först fram och jobbade lite som vanligt och sen gick jag ut på vägen.. Perfekt att rida här ner mot stora vägen där det är några hundra meter raksträcka, perfekt att träna på att öka, men det har jag ju redan varit inne på..  Målet är som sagt först och främst att kunna öka/länga honom utan att få spänningar, vilket annars är väldigt lätt att få så fort man klämmer fram minsta lilla! 
Idag gick det i alla fall super bra, började med att rida framåt typ halva vägen och samlade ihop, och red sedan fram igen, det tog ett par vändor innan han verkligen släppte till, men satan va stor skillnad det blev på honom, ju mer han släppte, ju mer kunde jag pressa honom! 
Ska träna lite mer på samma sätt framöver, och hoppas på att det ger resultat :) 
I morgon ska han i alla fall hoppa lite, så då hoppas jag att han känns bra inför helgens tävling.
Zally fick en välförtjänt vila idag, bara för att hon var så galet fantastisk igår 
 
Har precis varit ute på kvällspromenaden med hunden och ska snart kolla på sammandraget från WC, bara för att det är kul, sen ska jag krypa ner i sängen och fortsätta le! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0