Torsdag 27/9

Börjar med att sammanfatta vad som hänt sen sist.. 
Jag åkte ju iväg på träning i söndags, Zally fick gå först och hon skötte sig super bra!  (igen)  
Jag har ju inte hoppat henne direkt stort ännu, bara ett par språng på 90, och har aldrig hoppat studs,  men nu kom det!  Hon hoppade 2 olika studsar utan någon som helst fundering :)  Hoppade även en oxer där bakbommen låg på 120, utan minsta tvekan eller vad som helst - hur skönt som helst,  och jag kan ju tillägga att hon inte direkt tog i.. 
Ska bli så spännande att se vad det kommer bli av henne :)  
Långben var bara katastrof,  han vill jag inte ens tala om,  det gick inte att göra nånting..  Han bara hängde i munnen och han bara låg på och nej usch.. 
Det börjar bli höst, både regnade och blåste, behöver jag säga mer?  Han avslutade i alla fall några bra språng på ca 110-120.  
Valde därför att gå ner en klass nu till helgen, hade anmält mig 120 125,  men ska bara hoppa 110 -120 istället och hoppas på att han känns bättre då!  Han var galet fin igår i alla fall,  mitt stora projekt är att få honom till att orka bära sig i en större galopp och det gjorde han bra igår! :)  

Liten hunrgig häst som inte är så liten längre: 

Jag har ju börjat planera hur jag ska fixa sadelkammaren, och nu har jag även börjat fixa sakerna så att det bara är att sätta igång :)  Jag har byggt mig en täckeshängare där jag ska kunna hänga lite blöta täcken, och sen två schabrakhållare! Jag har köpt lite krokar som ska skruvas upp och sen har jag valt en hylla som jag ska köpa, som jag hade tänkt köpa igår men eftersom regnet öste ner och jag skulle behövt ha hyllan ute, alltså bak på flaket så får det vänta till en annan dag.. 
Köpte även krokar till hönäten här hemma och så har vi även tryckt ner lite mer stolp :)  
Vi har varit till harbo och lämnat lite mer halm så nu har jag så jag klarar mig ett tag! :)  

Dessutom så har den vita lilla ponnyn flyttat, hon är nu uppe i Dalarna, får se vad hon tycker om det!
Hon är bara helt fantastisk, jag duschade henne och gjorde henne riktigt ren och fin, ni vet sådär så svansen var riktigt vit!  stod rätt länge och kämpade med svampen på henne och hon bara stod där, som om det aldrig varit en tanke på nåt annat!  Sen när vi skulle lasta henne så skulle hon få åka sån där liten b-kortslastbil, och hon bara gick rakt in!  Hur duktig ponny som helst!  

Igår kväll åkte vi till Karro och skulle lämna tillbaka vagnarna som vi fått halmen på, det var trevligt!  
Fick hälsa på de sötaste små korvarna till hundvalpar, hur goa som helst!  
Fick träffa fin fina Flynn,  alltså Frostys pappa - så fin så!  Saknar den lilla ponnyskrutten nå enormt ibland! 
Fick med mig en bunt med vindruvor hem, egenodlade som är hur goda som helst!  ;)  



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0