Storbyns Ryttare -

Ja det var tävling igen då!  
Den här gången åkte Bea & jag tillsammans, mindre kul kan jag lova -  skulle kunnat slå ihjäl min häst som skrek som en dåre heeela tiden..  
Väl på banan så lyssnade han ändå lite grann på mig, men han var väldigt spänd & väldigt svår att konversera med!
Vi hoppade 115 , 125 - i första klassen var han felfri & fick en 4:e placering så det var ju ändå bra,  i andra klassen tycker jag att han ändå hoppade bra, han hoppar med höjd och har inga som helst problem med de vanliga hinderna, dock kom jag lite tajt in i 3-kombinationen, så han rev där och tog i aldeles för mkt på oxern i mitten, landar minst en halvmeter för långt bakom hindret och har inte riktigt varken styrkan eller rutin nog för att orka komma ihop och komma upp till sista..  Så nu blir det kombinationer på schemat, så att han kanske lär sig hur man ska göra i en kombination..  Resten av rundan var jag nöjd med, dock gick dessutom knapparna upp på min kavaj,  tur att det inte var alla knappar,  men vafan!   det ser ut som att jag sitter & klär av mig ungefär - mindre bra! 
Så ni får ursäkta, det är lite pinsamt,  men va ska man göra då?  vill inte direkt stanna och knäppa ;) 

Hästen är i alla fall fin, typ alla veterinärer kommenterar att han är en väldigt fin/snygg häst så det är kul :)
 

Här är i af rundorna: 


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0