Lördag -

Idag paltade jag iväg mig på jällas pay & jump med Zally!  
Bea följde med och hjälpte mig göra henne iordning och såklart filma.. 
Jag var ju till jälla i måndags och bara red en liten stund just bara för att hon skulle få komma in i ett ridhus en gång innan, det var absolut inga konstigheter då, och absolut inga konstigheter nu.. Hon skötte sig super bra!  
Hon var lite orolig i transporten,  men jag hoppas att hon kommer vänja sig vid att stå där,  hon har ju inte åkt så många gånger än så!  
Eftersom jag red först så fick jag komma in ca 5 minuter innan det startade på banan, vilket var perfekt för då kunde hon bara lulla runt lite innan jag började hoppa, hon brydde sig inte ett smack om att det var folk på läktaren eller nånting, så det känns skönt inför kommande tävlingar!  

Vi hoppade bara 2 rundor på pyttelilla 60 cm, sådär så hon hoppar ju knappt!  
Men jag valde att börja så lågt som möjligt så att hon inte behöver känna någon press på sig, då gör det ingenting om man kommer lite fel eller travar över eller nåt sånt,  vilket vi faktiskt gjorde så det var tur att det var så lågt att det inte gjorde nåt.. 
Jag kände att det är lika bra att börja så, det är inte höjden som räknas, för jag vet att hon kommer kunna hoppa stort i framtiden, det är bara att få komma ut och suga in så pass mycket rutin och erfarenhet som möjligt.. 
Hon hoppade två lugna fina rundor i övrigt, var nästan lite loj, tror det blir så eftersom hon såklart tänker på allt annat runt omkring,  hon var lite vinglig här och där,  men följer mig och gör allt vad jag ber henne om, överlag hur bra som helst!  
Är så himla nöjd med henne, jag tror och hoppas att hon kommer komma igång snabbt :)  

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0