kanelbullen

ååh, va alla tjatar om bullar, man blir ju så sugen!  
Har än så länge inte ätit någon, till skillnad mot typ halva sveriges befolkning? 
idag har det i alla fall varit full rulle här hemma, började med morgonsysslorna att fixa hästarna och stallet! 
Bestämde mig för att klippa/raka hästarna idag, så jag började med Långben som är rutinerad, har redan klippt honom en gång nu till hösten så andra gången för honom och han blev fiin :)  Skötte sig helt okej, förutom att han typ fnös hela tiden..  Lite irriterande.. 
Sen tog jag Zally på direkten,  jag tror inte hon har blivit klippt något alls tidigare faktiskt, har aldrig sett henne klippt på något vis i alla fall, så jag antar att det är första gången!  
Från början räknade jag med att jag skulle nöja mig med halsen om hon var spänd eller nåt, skönt för dom att börja en kortis i så fall, jag tog det lugnt i början för hon var lite sådär fundersam,  men väl igång så blev det hela hästen nästan!  Hon skötte sig super bra! :D Stod där i stallet som om hon aldrig gjort nåt annat ungefär..  
Klippte båda två likadant, halva huvudet och halva benen, var lite osäker på om det skulle se dumt ut på zally som haft så mkt päls, dom ser ju ut som fula pudlar om man inte klipper hela annars,  men jag fick till det riktigt snyggt, tycker jag i alla fall :D  

eller?  Inte syns det så mkt va?  Lite mörkare bara..  
 


Har inte ridit någon av dom idag bara för att dom alltid blir så knasiga nyklippta, så jag var ut och knallade en sväng med vardera och sen fick de springa lite på ridbanan efteråt!  

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0