Helgen som varit -

Okej, nu har det gått några dagar och jag har en del att uppdatera av vad som hänt! :)  
Till en början så kom Sara hit i fredags efter jobbet, eftersom det bara var hon och jag hemma och ingen av oss hade någon lust att göra nån middag så bestämde vi oss för pizza, Sara ringde och beställde -  
 
Såhär sammanfattade hon det som hände : 

Vilken kväll! Först höll vi på att köra över en hund, sen hamnade vi i kö vid bilolycka på lv288, sen fick vi kall pizza som bagaren tipsade att vi skulle värma en stund i mikron, och sen hamnade vi i kö vid en ny olycka på nästan exakt samma ställe fast motsatt riktning.. och då vände vi, och så höll vi på att köra över en man som tydligen stod vid vägkanten så jag fick veja och skrek, och sen höll vi på att köra över en grävling.. efter drygt en timme och ca 2 mil fick vi vår pizza i magarna... Vilken kväll!! 
 
Det var lite smått galet och vi höll på att dö av garv..  helt enkelt inte menat att vi skulle åkt!  
 
I lördags åkte hon med mig till tierp för att jag skulle tävla, Zally skulle göra sin debut på tävlingsbanan och Långben fick åka med bara och hoppa en 110. 
Zally skötte sig helt strålande!  Det blev ett litet missförstånd i första klassen så vi gjorde en liten kråka på sista hindret och fick tyvärr då en rivning, men ändå hur glad som helst! 
Sen gick hon 1m klassen och var bara hur duktig som helst, jag var supernöjd, det är alltid lite "upp till bevis" på första tävlingen om man alls är redo att tävla eller inte, men det kan jag mkt väl tycka att hon var! 
Det enda hon tycker är jobbigt är alla andra hästar runt omkring som kommer fort mot eller bakom henne, det är hon ju inte van vid så..  
Här är i alla fall filmen från 1m:
 
 
 
 
Långben vet jag inte vad jag ska säga om..  Han var bara knäpp!   Helt galen.  
Men han var i alla fall felfri och tog hem en 4:e placering, igen.. 

 
 
På kvällen åkte Sara och jag in till stan, först gick vi till terassen och sen till etage! 
Dom som spelade var faktiskt riktigt bra, vi dansade typ hela kvällen och jag kunde knappt gå i söndags för att mina ben var så möra..  helt slut tjej.  


I söndags var jag i alla fall en sväng till stan på em, Sara och jag gick en stund på gränby och bara lullade innan  vi ja jag antar vi båda åkte hem och sov en stund! 
På söndagkvällen kom Robban hit och hämtade upp mig, vi åkte in till stan och gick först till Alexander och käkade lite mat innan vi gick till bion och kollade på Ted, den var bra men den var ju fan helt sjuk! :P  Ett par skratt fick man i alla fall.. 

Så igår (måndag) var jag rätt trött.. 
Fixade hästarna och stallet och pluggade lite grann, liggandes i soffan-  Helt okej! 
På eftermiddan kom mormor hit en sväng och direkt efter det så åkte jag in till stan för att möta upp Robban och Sara på Gränby, vi gick där en sväng innan vi blev hämtade av mamma och åkte ner till Akropolis för att äta mat!  
Vi åkte dit och åt mat, och firade 30 års dagen.
Det blev 3-rätters för alla och vi var mättare än nånsin när vi åkte hemåt, men de var riktigt mysigt. 
Plus i kanten var att sitta där inne i myspys när man såg alla andra springa utanför i ösregn!  ;)  

Idag har det varit lugnt, hästarna och stallet är fixat, jag sitter i soffan och har pluggat för fullt hela dagen, medan Tia ligger på golvet och sover.. 
 
Det var nog allt...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0