big bang theory

Sitter just nu i soffan med en kopp te efter en rätt lång dag, känner mig ganska trött! 
dagen började ganska segt, men sen sprang den iväg som alla andra.. 
Långben fick gå ett markarbetespass, han kändes faktiskt bra han var lugn och relativt lätt, han har legat lite i handen annars senaste veckan men nu börjar vi hitta tillbaka till det rätta!
Zally fick hoppa lite, hon har vart rätt busig de senaste dagarna, men idag var hon bättre, jag hoppade i alla fall en liten bana på ca 90-1m och det gick hur bra som helst :)   Det märks att hon inte riktigt har orken att gå mkt, det är det enda som just nu saknas..  
Ska försök rida lite cavaletti någon dag med båda två,  det var ett tag sen nu, och det är nåt som är väldigt bra för båda så det ska vi jobba med!  
har varit ute på en promenad med hundarna, tog med mig alla 3 på en gång, och det gick bra, lite väl mkt att hålla reda på ibland, men det gick bra :)  
 
Juste, jag var ju iväg och tävlade i söndags, det gick faktiskt bra!  jag var nöjd, jag trodde Långben skulle vara en riktig pain in the ass, men tvärtom :)  Han höll på att hoppa mig ur sadeln ett par gånger, och inte för att han gjorde kråksprång utan för att han gjorde riktiga språng! :)  Det tar sig!  




Igår var jag med Sara i stan vi skulle kolla på soffor, vi hittade en som jag tror kommer bli super bra! :)  
Hon köpte även en sängram, och ett par småsaker! 
Jag köpte en hylla som jag ska ha i stallet, ska försöka montera den i morgon!  
Köpte även en sån där trä grej som man lägger på armstödet på soffan, och ett par nya soffkuddar, fast dom är till mammas soffa, hur sköna som helst! :)  

Jo vi var till saloon i fredags med,  det var gott! :) 
Men satan så trött man blir på hemvägen...  
 
 
en stund till i soffan innan jag ska krya ner i sängen!  
Ciao
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0