8/10

I lördags åkte jag och mamma på bio, vi såg Hypnotisören!   Den var ganska bra, jag har ju inte läst boken, men mamma tyckte såklart att boken var mycket bättre än filmen, även om den också var bra.. 
Det var i alla fall mysigt att äta popcorn och bara sjunka ner i stolen ett par timmar!  

Igår var jag på träning igen, jag åkte därifrån med ett stort leende, Zally skötte sig bra, hon var lite spänd i början men slappnade av när hon fick börja jobba lite!  
Vi började med att hoppa en serie, 2 småstuds, bom, oxer, 2 bommar och oxer igen, sista oxern var den som höjdes och Zally hoppade kanske 110-120, det känns att hon gör ett bra jobb i början men att hon inte riktigt fått styrka och ork att hoppa de större hinderna, även om hon kämpar och gör det bra så känns det.  Bara att jobba på! 
Sen hoppade vi 4 hinder i följd fast det var som två linjer, det gjorde hon bra! 
Långben var bara så himla härlig igår, jag är så nöjd! 
Han var lugn och fin, helt avslappnad och bara precis som han ska vara! 
Jag red på det vanliga bettet och det var en enorm skillnad, nästa träning ska jag prova att hoppa honom på ett babypelham istället och se om det går bättre än det jag har ridit med nu, annars föreslog hon ett syntet gag, så vi får se vad vi provar oss fram till!  
Han fick i all fall hoppa 130-135 på oxern, inte så högt men den var säkert närmare 2m bred istället, så han fick verkligen vända sig ut&in, han gjorde det riktigt bra!  Sen på de andra hinderna hoppade vi först ganska lågt, bara hittade ett flyt, mjukheten och fick några bra språng, sen höjdes det upp till drygt 130, vilket han gjorde bra, det svåra är att hitta tempot där han har en aktiv galopp men samtidigt är avslappnad.  Men det kändes super!  
Väldigt synd att det inte filmades, men såärdet!

Idag är mamma iväg på jakt, eller ja, hon ska vara hundförare!  Spännande! 
Jag ska rida och göra klart hästarna och sen blir det lite plugg- dax att komma igång! :):)  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0