10/10-12

Det har varit rätt lugnt nu ett par dagar, känns rätt skönt!  
I måndags satt jag hela förmiddan med mina studier, Zally fick en välförtjänt vila, Långben var bara ute på en skritttur, han hade böjt sin ena framsko så jag ringde hit hovslagar Malin som var så himla snäll som kom på vägen hem samma dag och fixade till den. 
Sen på kvällen åkte jag till harbo, sov där och var där nästan hela dagen igår, tiden gick så sjukt fort så jag hann inte göra så mkt, jag fixade akvariet lite grann så dom fick lite renare och finare,  målade mina hängare till sadelkammaren, eller ja, jag typ oljade in dom bara, det kändes enklast!  Men det blev bra :)  Dax att sätta upp dom nu bara! 


Åkte hem och red båda hästarna och fixade stallet, sen när mamma kom hem så packade vi ihop allt som ska följa med maskinen när den åker, vilket förhoppningsvis blir nu till slutet av veckan! :)  
 
När mamma och jag var i falsterbo i somras så köpte vi ju likadana regntäcken till hästarna, snyggt när det är lika, men inte riktigt lika bra när man slänger dom i en hög på golvet och sen ska ta på dom, jag har alltid behövt kollat på lappen för att se storleken,  men sist kände jag att det inte var så svårt att se skillnad..  

 
Tar just nu en liten pluggpaus, blir någon timme till innan jag ska fixa hästarna! :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0