måndag.

Igår var det träning,  jag började med Zally som var rätt svår att beskriva, jag tror hon är lite trött i kroppen, hon fick vila idag och ska få gå några dagar lite lugnt bara rida ut och ha lite skönt. Hon var väldigt tung och lag väldigt mycket vikt i handen. Så jag får se om det släpper eller om vi får försöka hitta på något för att hjälpa henne på traven ;)  
Hon hoppade i alla fall snällt, det var inga större konstigheter! 
Sen var det Långben som gick rätt bra, han var lagom avslappnad men samtidigt hoppade han bra utan att vara sävlig, till en början på båda hoppade vi lite studs och småhinder och till sist hoppade upp lite på en oxer för att träna lite framben, där kändes Långben helt okej, han tog i och försökte och till slut lyckades han riktigt bra! 
Fick dessutom en liten hint på slutet av träningen att det faktiskt är dax att hitta en klubb att rida för, eller bara förnya vad man nu väljer..  Det lät som att Cia ville ha fler till elitlaget, jag har aldrig varit något fan av att rida i lag, det har jag knappt gjort, bara som liten  men det skulle såklart vara kul att vara med i en klubb där man känner lite folk och kan ha roligt..  Så jag funderar faktiskt på om jag ska byta klubb till nästa år!   Får se :):)  

Men i alla fall på kvällen var jag, Robban, Sanna och Danne på bio, filmen var bra och det var faktiskt riktigt mysigt att gå på bio en söndag, det kändes som en riktig bio-mys-dag. 
 
Den här dagen började med en ca halvtimme försovning,  helt okej.  Var galet trött :)  
Hade mina 3 timmars stalltjänst med fodring, utsläpp, promenera med Certina som står inne fortfarande, Långben var inne som sällskap så han fick gå ut och longera lite lugnt i skritt och trav. 
Sen var det mocka, vattna, allt sånt där.. 

När jag äntligen var färdig var det bara att hoppa in i duschen för att åka vidare till stan för en Cupido lunch med Sanna :)  Det blev som vanligt mest tissel och lite tassel, vi svängde dessutom in på stadium för att hon skulle köpa tejp! 

Efter det for jag hem, gick lite mer med hästarna och sen var det plugg som gällde ett par timmar. 
Sen hjälptes mamma och jag åt med hästarna, bytte bandage på Certina och det såg faktiskt bra ut, skönt!  
Så nu har hon fått ett nytt fräscht bandage, i morgon ska jag försöka mig på att göra ett bättre skydd att trä på, som en strumpa som gör att hon kan vara ute och gå utan att bli blöt och lortig! 

Efter middagen har mamma suttit med mig och hjälpt mig med min inlämningsuppgift som jag har försökt mig på flera gånger utan att lyckats, vi löste det inte helt, men vi är nära, så nära!!  :))    Ska försöka ännu mer i morgon!  
 
 
älskling,  du är bäst  ♥ 

Nu ska jag sova så jag orkar upp i morgon, i tid!  :) 
Godnatt! :):) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0