inte helt okej.

usch, jag är förkyld - det är inte trevligt kan jag säga. 
Vaknade halv 6 i morse av att jag knappt kunde andas, så det var bara att gå ner och hämta nässpray och försöka somna om. 
Igår tog jag det rätt lugnt, Zally fick vila och Långben fick följa med ut på skyddjakt - Zally trampade av sig båda bakskydden förra veckan ute på åkern, och det bästa sättet att hitta dom är såklart att rida runt och leta! 
Det enda som inte riktigt var så bra var ju att när jag väl hittade skydden och hoppade av för att ta med det så var jag ju tvungen att gå halva åkern för att kunna hoppa upp igen från en sten, jag skulle ju haft en liten ponny som var enkel att hoppa upp på och inte Långben ! :P
Vi har ju inte riktigt prioriterat att göra så mkt med fölet än, hon har mest gått i hagen och luffat med mamma, vi har hållt i henne i grimskaft men inte mkt mer, så nu har jag börjat träna med att gå med henne, inget hon tycker är allt för kul, men igår var hon riktigt duktig och protesterade nästan ingenting :) 
Det är ju dax att börja vänja henne med allt möjligt nu så dom kan få flytta med mig till Harbo sen :) 

Förresten så har vi bokat biljetter och ska åka till Globen, det blir på fredagen och jag längtar redan! 
Lär väl börja fundera över om det är något som behöver shoppas eller om jag bara kör på utan plan! :) 
Jag har dock insett att jag är i behov av en tvättmaskin, tror jag ska försöka lura på Robban att hjälpa mig med de där ;)  Det borde ju gå?  Eller ja, försöka går ju alltid !  
Ingen som har en maskin att tvätta hästgrejer i?  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0