Förra helgen-

Bättre sent än aldrig.  
Förra helgen åkte jag till Högbo och tävlade, och jag känner att både jag och hästarna verkligen inte är på topp! 
Zally är grinig och hoppar bara rakt upp i luften. 
Långben är bara töntig och har inte gått bra sen förra veckan.. 
I söndags var i alla fall Zally felfri, hon skötte sig bra med tanke på att jag knappt hann rida fram, sådär som det verkligen inte får bli..  Så självklart var jag nöjd med henne,  men ändå inte, hon är sur och vill inte alls arbeta, ett riktigt sto!  
Långben var bara kaos.  Jag ska till Lurbo i morgon men har inte lust alls att åka, skulle vilja skippa hela dagen.
Det är så svårt att förklara hur han är, men kort och enkelt han är ingen kämpe, han kämpar inte tillsammans med mig, han är bara stel och det är väldigt tråkigt.  
Jag hoppas verkligen att han blir bättre inom snar framtid! 
Någon som har nåt tips på vad man kan göra åt saken, så jatack! 
 
 
 
Förra helgen var vi även in till stan och köpte en ny tv! :) 
Det blev en 55" smart tv med 3D!   Så nu blir det nog ett par filmkvällar under vintern :)  
Dock så lossnade plasten som skulle sitta på skärmen, så vi åkte in till stan igår för att byta, vi fick en helt ny, så det var superbra, kom hem och packade upp den kopplade in den och skulle kolla på tv,  men ja självklart glömde vi ju boxer modulen med kortet i den tv:n vi lämnade in så det är såklart i stan nu.. 
Får se om Robban får tag på den idag innan tv:n skickas tillbaka till tillverkaren!  

Idag har jag i alla fall fullt upp,  har en lång lista på vad som ska göras!  
Hästarna ska fixas eftersom jag ska tävla i morgon så allt ska göras ordning, även om det blir lugnt i morgon så är det skönt att ha det mesta färdigt! Långben har såklart en tappsko som ska slås på.. 
Ska dessutom fixa lite vid graven idag, det är ju faktiskt all helgona helgen med! 
Ikväll kommer våra grannar hit så jag lär göra iordning lite tills dess, så ja!  
dax att köra igång!  :)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0