en helt ovanlig torsdag!

ja det har då inte varit någon vanlig dag idag heller! 
Dagen började iofs som vanligt, utsläpp, fodring, frukost. 
Sen efter en stund så tog jag och mamma in tjejerna, rengjorde dom och lät dom stå inne tills det var dax för vaccination. När veterinären väl kom så tog jag in Långben och Zally så de fick först, sen tog jag Zelma och mamma Cayenne, efter det så gjorde vi indentitets grejset på lillan, som nu är färdig för att bli häst på riktigt, hon har fått ett namn och har blivit chippad och allt sånt där som görs :) Hon fick bli en "Bondbrud" och fick även ta efter en del av mammas namn så nu heter hon officiellt Black Skyfall- (jag vet att det är lite väl manligt) även om jag säger lilla loppan när jag pratar med henne!  
Alla hästarna och hundarna för den delen med tror jag blev i alla fall vaccinerade och vi har fått recept till avmaskning, så nu är det är lite ordning och reda!
Sen var det lunch, mamma och jag åt pannkakor som jag smetade ihop! 
Efter lunch kom även ambulatoriska ut och fick hjälpa mig med Certina, hon hade ett "balltramp" på höger bak och har nu fått medicin och ska ha boxvila med promenader i 3-4 dagar. Får se hur hon klarar det utan att bli helvild ;)  Hon kan däremot få en hel del sällskap av Långben som älskar att vara inne! 
 


 
Jag har dessutom "blivit med häst" på riktigt.  
Den lille skiten här nere står i mitt namn. 
Den första hästen som jag någonsin står som ägare på. 
Grattis till mig! :):)  

 
Har i alla fall varit ute och rört lite på hästarna, kvällsmatat och även ätit middag själv. 
Nu blir det nog en stund framför tv:n innan jag tar mig kväller!
I morgon blir det en sväg till stan för att inhandla lite mat åt hästarna på dagen, så får jag se om jag hittar på nåt mer eller inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0