5 november 2012

I helgen har det varit mkt häst -
Tävling i lördags, Zally gick 1m och var felfri så hon fick en rosett- hon skötte sig bra! 
Gjorde fortfarande några språng rakt upp och inte så mycket framåt, ska försöka hitta ännu lite bättre flyt nu i veckan!  Men hon gick bra på framridningen, det var inte allt för många samtidigt så det var perfekt för henne! :) 
Långben gick 110 120 och skötte sig mkt bättre än i Högbo, han var felfri i 110 och fick en rosett. I 120 var han helt okej men vi fick ett dåligt pet, kom lite för mycket ur sväng då det var en tidshoppning som jag iofs inte red direkt fort men ändå! 
Sanna var med mig och hjälpte till,  så jag fick lite fina bilder från framridningen! :)  

Här är Zally: 
  
 

 
Här är Långben: 
 
 
 

 
Igår åkte jag iväg på träning, men eftersom vi skulle till kyrkan på kvällen så det blev bara Långben som fick åka, han är den som är mest i form för att gå två dagar i rad, och han skötte sig faktiskt bra, jag var väldigt nöjd med honom, han var lugn och avslappnad och hoppade helt okej! 
Han fick gå på det 3-delade och graman, det är väldigt skönt att rida honom på vanligt bett då och då, han blir en helt annan häst att rida :)  Vi fick hoppa lite blandat, först travhoppa fram, sen hoppa en liten serie med en avslutande oxer som höjdes lite grann och längdes en hel del!  Perfekt för Långben att få ta i lite utan att hoppa högt..  
Sen provade jag rida Sessan lite grann, det var lustigt, hon var faktiskt himla rolig att sitta på, även om det blev ett par sparkar i väggen och i luften så känns det att hon älskar att hoppa! Hon var extremt känslig, så det var inte det allra lättaste ens att komma bra på hinder, men det löste sig ganska bra ändå!  Jag hoppade en av banorna som vi fick hoppa, och det gick bra tyckte jag, hon kastade inte av mig och hon var inte helt omöjlig ;)  
Hon hoppade dessutom superfint med Madde, har nog aldrig sett henne hoppa så bra som igår!
 
Här är ett par bilder: 
 Öronen framåt?
 
 
Igår kväll var vi i alla fall till kyrkan, där dom läste upp alla som dött under året som gått!
Det var såklart väldigt mycket ljus och väldigt fint på graven och allt sådär. 
Efteråt åkte alla vi som var där för pappa hem hit och vi bjöd på fika. 
Det var trevligt :)  
 
Idag blir det pluggande, lite ridning och sen åker jag till Harbo :) 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0