tävlingsdag

Ja,  idag har jag varit iväg med Långben och hoppat ett par klasser! 
Känner mig faktiskt riktigt nöjd,  eller ja,  inte helt nöjd såklart,   men ändå faktiskt riktigt nöjd.

Det stora "problemet" med honom är ju att han blir så himlans spänd och rädd för allt som finns,  vilket är det första problemet som vi måste reda ut. 
Men idag var det inte ens nåt att diskutera,  han var, ah okej lite tittig,  men absolut inte värre än på ridbanan här hemma..   Så jag kan inte klaga! 
I första klassen var han helt okej över lag,  första linjen började med en snäll vanlig oxer som första med en lite böjd linje 6 språng fram till plank med vattenmatta följt av 6 språng till ett recke med nån tunna grej under,  han var lite ofokuserad och tittade lite för mkt på vattenmattan så han petade den,  hoppade allt annat hur bra som helst..
I 120:n var han inte heller spänd eller direkt tittig,  där var det mer hans styrka och erfarenhet som inte var fulländad,  en trång kombination och både saknaden av styrkan och erfarenhet gjorde att han tog med utsprånget,  sen kom jag helt enkelt för nära på en oxer som var mer än maxad på höjden, paralell och ganska smal, där var det hans styrka som inte hängde med utan han petade den..  Jag måste försöka få ut hans avsprångspunkt ett par dm så det blir lite lättare att hitta flytet!

Men med många fina språng i båda klasserna så är jag verkligen nöjd -  hoppas att han fortsätter vara såhär lugn och fin! :):):)  

Självklart vill jag ju ha felfria rundor,  det är mitt mål -  men vägen dit kommer kräva en hel del jobb, och jag hoppas det går snabbare än vad man tror!  Jag vill ju oxå vara med och tävla snart, inte bara skola..

Men det är fullt av tävlingar planerade så nu ska här ridas! :):)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0