Tänk om man vore 10 år igen -

Fanny går bara bättre och bättre nu,  hon är verkligen en ponny som har huvudet med sig i allt hon gör! 
Helt underbar :)

Långben, vet inte riktigt vad jag ska säga där men det är bara att jobba på - jobba som "vanligt" här hemma, bara bygga upp honom, sen måste jag försöka få bort hans spändhet,  så som han var i älvkarleby är liksom inte nå kul,  han var lite spänd igår igen eftersom vi tränade på en ny bana,  han gick ganska ordentligt hela passet som egentligen skulle vara 1 timme men som blev 2 timmar lång, och avslutades med att hoppa banan 3 gånger på rad, och ja han blev bättre sista varvet, men det var ändå inte helt okej..  Så nu ska jag proppa honom med tävlingar, är så jävla glad inom mig att jag kommer kunna tävla hela sommaren nu, i af planera, känns så jäkla bra, är verkligen HELNÖJD !! :):)   
I af, han ska gå så mkt som möjligt, och jag ska försöka få honom ur hans lilla bubbla,  och sen ska vi försöka få honom till att jobba igenom lite mer, gramanen har funkat super och han har utvecklats massor, men det är ändå massor kvar att jobba på - ska sätta på ett annat bett på honom till nästa träning och så får vi se där hur han går..
Det känns ändå att han blivit mkt starkare nu, han har verkligen fått en helt ny personlighet på hinder och träning överlag,  det känns verkligen super kul! 
Ska ta ut honom på en sväng idag, men med risk för lite träningsvärk så blir det bara en härlig ute tur i det här galet härliiga vädret :)  

Resten av hästarna får faktiskt vila, fanny reds igår då när Robban fick agera kameraman, och Romme var ute på en kort sväng han med, i morgon kommer veterinären hit och ska vaccinera honom med, skönt att ha det gjort faktiskt några dagar innan den går ut, annars blir det ju som vanligt att man ringer samma dag den går ut och tramsar ;)


Bara älskar den här bilden - 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0