Sammanfattning -

Igår, den 30 / 5 jobbade jag min sista dag på Tempo, mataffären i Östervåla som jag började på i oktober förra året. Under de här 7 månaderna jag har varit där så har jag såklart gjort mitt jobb så bra jag kunnat, självklart är vi alla mänskliga och kan göra fel, antingen så känner man själv att man gjort fel eller så är det någon som säger det åt en.
Från allra första dagen så lade jag märke till att det inte var någon trevlig arbetsplats, jag hade ett tag innan varit på arbetsintervju i Librobäck i en av deras nya lokaler, och wow säger jag bara!  hur trevligt som helst!!  Men tillbaka till tempo, "lunchrummet" hade inte ens en micro? Man var tvungen att värma matlådan i andra änden av lokalen, det var gammalt, slitet, det ligger papper och grejer överallt!  Det är kallt som fan på vintern, dörren till lunchrummet står oftast öppen, och den dörren är bara ett par meter ifrån lagerdörren, som mer eller mindre står öppet hela tiden när varorna kommer..  Jag tar inte ens i om jag säger att det ibland varit 15 grader där inne när jag satt mig för att äta!  Samma sak på toaletterna,  ibland vill jag inte ens sätta mig, ens fast jag  har papper på sitsen för att det varit så kallt..   Men jag har inte klagat,  jag har bara försökt vara noga med att hålla dörrarna stängda..
Det är ändå sånna saker man kan ta, saker man lär sig att leva med..
Men att man ibland helt plötsligt från ingenstans blir påhoppad och utskälld för i stort sätt ingenting - det är helt jävla fel och det var en stor anledning till att jag inte ville vara kvar där.
En chef ska kunna säga till sin personal på ett trevligt sätt hur läget är, jag är inte dum i huvudet, jag förstår vad som sägs, jag kan ta till mig saker utan att nån nästan skriker det åt mig.
Är det något som ska ändras så visst säg till så fixar jag det, man behöver inte ta i från tårna helt i onödan.

När jag sa upp mig, så fick jag såklart blandade känslor, jag tänkte att jag kanske gjorde ett misstag med tanke på att det är ett jobb, det är nära hem, det är lite varierade arbetstider mm, sånt som faktiskt är bra..
Dessutom sista månaden var nog den månad som jag fick bäst respons även från kunderna, de börjar känna igen mig och veta vem jag är,  de kommer med kommentarer att man är bra, duktig och trevlig vilket såklart gör att man blir mkt gladare helt plötsligt! 
Igår var det in 3 st lite äldre män, de är alla 3 "stammisar"  såna som är inne väldigt ofta när jag jobbat, den första brukar alltid säga att jag är så trevlig, och att jag alltid ser så snäll och glad ut, han litar på mig och tycker jag är himlas bra - alltid kul att höra :D   Den andra som kom in kom när jag plockade varor, han kom och pratade lite, även puttade lite på pallen jag stod på och skojjade till sig, för att vara trevlig, skrattade lite och gick vidare till kassan.  Den tredje kom när jag plockade fram lite äpplen, jag log och sa såklart hej som vanligt,  han sa åh! nej men hejsan,  du är allt tempos lilla solstråle du!   Alltså, vissa kunder gör bara att dagarna är värda att vara med på!  Det kommer jag sakna!

På eftermiddan kom några av tjejerna, mina helt underbara arbetskompisar och tog med mig in i lunchrummet och jag fick en superfin blomma och en liten prydnadsfågel till, hur fina som helst! 
Blev hur glad som helst! :D  Tack så jätte mkt,  de står på mitt nya köksbord och gör sig extremt bra där!

Tiden gick och ja det var dax för mig att åka hem, tror ni jag fått ens ett hejdå av mina "chefer" ? 
Nej nej,  tro inte det va..  inte ens ett ruttet jävla hejdå, inte ens det!
Har jag gjort något fel?  Okej, jag vet att dom skiter fullständigt i sin personal men fan att dom skulle sjunka så lågt, det trodde jag faktiskt inte..   Riktigt tråkigt,  vad är det för förebilder?

Jag hoppas att de andra helt underbara brudarna på jobbet får det riktigt bra framöver, och jag vet att det är flera som har planer på att sluta och jag säger bara en sak,  det gör ni rätt i!   Det är inte värt att vara på ett sånt där ställe,  i dag önskar jag nästan att jag slutade tidigare än vad jag gjort..


Kolla va fina::  !!  




Jag säger bara en sak, börja inte jobba på tempo om du inte är, som hälften av de andra där är, släkt..


Jag är äntligen fri och kan inte annat än älska livet!
Kom dessutom hem igår till ett mejl som sa att jag klarat min matte C kurs, till och med så jag hade marginal!
Hur lycklig som helst just nu!

Kommentarer
Postat av: Sussi

Kan inte annat än hålla med Mimmi, sjukt bra skrivet!! Kommer sakna dig, men det gör mig glad att du får det bättre på något annat ställe :) Kram!

2012-05-31 @ 16:24:05
Postat av: Bra skrivet Mimmi/ Lycka till.... Kram!

2012-05-31 @ 21:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0