Löshoppning

Ja,  Sanna och jag tog med våra hästar på löshoppning!  
Sanna tränar ju sin häst inför 3-års och jag hängde bara på för att det var kul.. 
Vi började med Fanny,  hon ville inte riktigt galoppera igenom hela varvet ordentligt, hon tog inte riktigt för sig som vi önskade - men hon hoppade på bra ändå och det kommer nog till nästa gång när hon är med ordentligt på vad hon ska göra :)
Några kanonsprång fick hon i af till och hon har helt klart ett mkt fint hopp i sig!
Sen var det Qvickens tur, det var ett tag sen jag såg han och jag tycker han har blivit väldigt fin! :) 
Jag tror han kommer göra sig bra på 3-års om han inte hittar på nå bus ;)
Han har ju både bra teknik och har väldigt lätt för sig!
Sen var det till sist Långbens tur, jag mer eller mindre höll tummarna för att han inte skulle bryta något ben eller så, vilket han inte gjorde,  han imponerade faktiskt på mig, sist han löshoppades kunde man inte annat än skratta för att han var så dålig!  Men som tur var så tror jag han har lärt sig nåt i af, och han hade hur kul som helst! 
Sanna och jag stod mest där som fån medans Långben sprang runt runt runt, bara hoppade på som om  han aldrig gjort nåt annat..  
Han hoppar ju med ganska dålig rygg, men det är det vi jobbar på för fullt nu, att han ska komma igång med sina ryggmuskler och då blir förhoppningsvis även sprången bättre :)   Det väntas att se... 
Så det var kul :)
Här är först Fanny eller ja Funny Girl  :

Och här är Långben :

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0