vad hände?

Var hos mamma och pappa igår, kom hem ganska sent..
Det var i af soligt och fint, vi slog gräs åt hästarna och så!
Åt mat direkt när jag kom hem och det var fortfarande ganska fint, började ta in Långben och märkte att det blev svart på himlen och det började dessutom åska och dundra lite grann, jag tog in Fanny och ställde in henne, fortfarande ganska mkt åska så jag bestämde mig för att dra ur strömmen i hagarna, det började stänka lite regn.. så jag skyndade mig & hämtade Zally, fick precis in henne innanför dörren och så sa det bara pang, regnet öste ner. Jag hörde knappt vad jag själv tänkte, jag hann precis bara få in hela Zallys kropp i stallet, tajming eller vad!
Jag stängde ytterdörrarna bara för att det regnade in över hela golvet och även på Långben som stod och åt!
Det är inte ofta jag tycker att det är äckligt med oväder, men usch, jag bara såg hur det lyste upp i hela stallet när det blixtrade! Riktigt läskigt faktiskt..
Det tog i ofs inte mycket mer än 20 min innan det kvar över..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0