Träningen

Har inte ens kommenterat något om träningen sen i måndags, vilket jag bara känner att jag måste göra! 
Nu har vi tagit ett steg längre, ett steg framåt,  men kanske tre steg uppåt? 
Vi började med att trava och galoppera på ett spår som svängde hela tiden ni vet som en orm slingrar sig, typ så! 
I traven skulle jag bara få honom lång och låg, rund, mjuk och följsam - i galoppen skulle vi göra byten,  och ja han som har ganska lätt för byten tyckte det var as jobbigt! Han bara stretade emot hela tiden och i stort sätt bara studsade istället för att byta, men några fina fick vi till så det är väl bara att hem och träna! 
Vi började med att hoppa en liten studs och trava lite bommar, det gick bra förutom att han drog lite till höger över studsen.. 
Sen så skulle vi hoppa upp dom lite grann på ett recke med bom på 1 språng innan, till en början gick det bra, men sen så fort det blev lite högre ( kanske 120-130 ) så tyckte jag att han började slarva lite, men han hoppade ett par fina språng som låg nästan på 150 så det var vi såklart nöjda med! 

Sen var det en liten bana som vi skulle hoppa, jag hoppade först en gång på typ 110,  det gick bra, inget konstigt. 
Andra rundan blev det liiiiite jobbigare, recke på ja typ 150 igen, och paralell oxer på 140-145, vi tog oss över och jag säger bara tjohoo vilken känsla det är när han faktiskt gör rätt, då kommer hans enorma kapacitet fram! :D 

Dock är det inte alltid så lätt, just på oxrar så drar han sig väldigt in i botten och även fast jag tycker att jag kommer normalt och kanske även lite stort, så hamnar vi ändå nära!   
Han ska få jobba väldigt mkt med markbommar så även han lär sig att dra ut avsprångspunkten lite, eller ja typ en halvmeter..  Han kämpar och han försöker, jag hoppas att han fortsätter med det, då kommer han bli bra!   :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0