Torsdag 5/7


Kan inte säga annat än att jag hade en riktigt bra dag, det började med att mamma och pappa kom hit -
Långben fick nya skor och ponnyn blev verkad, det gick hur bra som helst, fina blev dom!
Vi fikade lite grann och sen gjorde jag mig i ordning för att rida -  alla hästarna fick hoppa lite grann, Långben fick hoppa igenom inför tävlingen i morgon och de andra fick mest skutta runt lite grann!
Zally fick faktiskt hoppa på riktigt, hela 70 cm!  Hon höll på att bocka av mig, hon tyckte det var helt sjukt roligt,  så jag nötte på några språng i vardera varv och bara försökte hitta känslan och ja, jag vet inte vad jag ska säga,  men oj va olika hästarna är - Zally är liten snabb och jäklar vilket avstamp hon hade jämfört med Långben... 
Hoppas verkligen att hon utvecklas och blir riktigt bra,  jag menar hon har ju ändå helt okej morsa att brås på!
Långben fick bara hoppa lite gymnastik/teknik övning först,  skit bra för honom att bli mjuk och slappna av - sen hoppade jag upp ett par språng på 130 med ordentlig markbom som gjorde att han kändes suverän!  :) 
Fanny var även hon riktigt taggad och tyckte det var hur kul som helst!  Nu börjar hon verkligen förstå hur hon ska göra och faktiskt taxerar ganska bra själv.. 
Sen åkte Robban och jag till våla och slängde lite skräp,  bland annat en hel sopsäck med kläder = duktig Mimmi!
Pappa och Robban ska iväg på lördag och köpa en höpress ,  rundbal..  Så om den fungerar som den ska så  slipper vi allt jäkla slit med alla dessa höbalar!  Hur skönt som helst!  

Idag blir det nog en rätt lugn dag, hästarna ska bara ta det lite lugnt, trimmas lite fint! :)
Ska försöka mig på att ha på primer på väggen i stallet, så vi kan sätta fart där ute snart!

Våra schersmin buskar luktar så galet gott -  och de är hur fina som helst! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0