tävling

Yes,  idag var det tävling igen..
Den här gången skulle jag hoppa Långben 1.10 & 1.20  i edsbro! 
Hämtade upp mamma efter vägen och åkte dit, första klassen kändes bra -
Han var med mig och vi fick en bra kontakt så det slutade med en dubbel nolla och en 5:e placering :):) 
Fick en sån där häftig saltsten som jag tänkt köpa, perfekt att jag fick en!

Andra klassen var han lite mer spänd och tittig,  vilket gjorde att han kopplade bort mig där ett par sekunder och inte gick fram som han skulle så  vi typ flög in i kombinationen och tog med oss B-oxern frambom,  annars var det en ganska bra runda för att vara honom.. 
Det var överlag väldigt mkt fel hela dagen,  så att han skötte sig bra var riktigt skönt :)) 
Det syns inte så tydligt på filmen,  men han viker sig lite här och där och tittar på lite saker.. Det känns mer än vad det ser ut! 
Han börjar i alla fall bli ganska stadig nu och slappnar faktiskt av lite när jag ställer mig upp och bara galopperar så det kändes mkt bättre än sist! :):) 
 
Här är filmen från 120 rundan:

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0