Lördagens tävling ....

Ja,  faktiskt jag var nöjd med dagen!
Han kändes mkt mkt bättre än i torsdags,  han var lite mer avslappnad och gick faktiskt att jobba tillsammans med, vilket annars brukar vara ganska omöjligt! 
När jag kom dit och gick banan så såg det ut som att jag kunde åka hem på en gång ungefär, avstånden var konstiga och banan var bara en jäkla sörja - lervälling så att säga...
Jag trodde att det skulle vara omöjligt att ens hitta nån rytm på banan,  men jag gick in för att bara ha så kul jag kunde och göra det så bra som möjligt,  och det löste sig ju,  blev till och med 4:e placerade! :)
I andra klassen var han väldigt ofokuserad,  han fick träffa Cayenne,  ni vet Beas lilla häst som är Långbens absolut bästa kompis..  Dom har gått mer eller mindre tillsammans ända sen vi köpte Långben, så han blev såklart superglad och bara gnäggade och ville såklart vara med Cayenne..  Vi tappade lite samspelet där,  men det kändes ändå som en bra runda, ett pet för att vi kom lite för nära..  
Hoppas på att kunna träna och få honom ännu lite mer "med mig" så man kan göra fler bra rundor som första klassen..

Han fick dessutom en klapp och kommentar av överdomaren som tyckte att han var väldigt fin, han tog lite på knopparna och pratade om att det inte är så många som knoppar nu för tiden.. Så det var såklart lite extra boost! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0