Sol! :):)

Härligt att det äntligen är en dag med strålande sol när jag är hemma :))  
tyvärr lite kallt fortfarande, men det går väl bra ändå!
Spenderade ett par timmar på förmiddan i stallet, klippte Långben som såg ut som en björn! 
Så nu ser han i alla fall lite bättre ut :) Kommer väl vara helspänd ikväll bara för det..
Ska nämligen åka till Jälla och hoppa lite :):)
Satt och kollade på hoppningen från Bordeaux igår och var skapligt taggad på att gå ut och trimma, det är så typiskt att det alltid är så sent så man inte går ut och rider efteråt utan går och sover istället.. 
Men jag hoppade lite idag istället , började med att rida Donne, hoppade 3 hinder typ på en 8 -volt så det blir som en evighetsbana..
Han var lite spänd och låg på en aning i början, så jag jobbade honom på att verkligen vänta, ta det lugnt, du vet bara andas ut och inte stressa så mkt!   Det gick ganska bra och han slappnade verkligen av, så sen kunde jag till och med sitta på honom i traven, vilket jag annars knappt klarar av :P
Men sen då! 
Jag tog in Fanny för att rida lite, och så tänkte jag att vasjutton jag har ju redan ridit bommaar på henne ett par gånger nu, jag lägger upp lite -  så vi tog oss över ca 20 cm :)  travade mest eftersom det är lite lättare så ;)
Men hon var jätteduktig :):):)  Det är verkligen kul att hon är så positiv till allting!  :)
Så nu är det lunch paus,  men det är väl dax att gå ut igen.. 
Har hela släpet fullt med hö som ska ut därifrån.. ..  Mindre kul ..
Men härligt väder !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0