Lördag 18/2

Åh, va glad jag blev igår! 
Långben jobbade på hur bra som helst, kände mig riktigt riktigt nöjd med honom! 

Först jobbade vi lite cavaletti bommar på volt i galopp, han var lite spänd och bar inte upp sig själv som jag ville att han skulle göra, Men jag fick lite tips på hur jag skulle jobba för att verkligen få honom dit där jag ville ha honom - att han verkligen arbetar med hela kroppen och inte spänner sig.. 
Det löste sig och han hoppade till sig riktigt bra efter det - fick honom mjuk, lugn och avslappnad - ni vet hög ridbarhet!  Samtidigt som han bara klippte till och hoppade till sig ordentligt, hade superfin höjd och var inte i närheten av att ta i en enda bom!  
Super fin var han!   Såna dagar man känner att det är värt att hålla på och arbeta med djuren :)
Donne gick efteråt och han skötte sig super bra han med, men han blev lite trött och sköt iväg lite grann på slutet, han fick hoppa ganska många språng, och han hoppar bra - men ridbarheten är det lite sämre med då när han skjuter iväg - men efter ett par gånger så fick jag iihop honom oxå riktigt bra och han fick lite mer höjd - så det kändes riktigt bra där med! 
Han var super på cavalettin, gick hur lugn och avspänt som helst - han orkar ju bära sig själv lite bättre än Långben, så det gick riktigt bra -  han var lugn samtidigt som man kan få lite tryck och aktivera honom lite mer, kändes bra :)
Hade tänk åka iväg nästa helg igen, men det blir nog bara Lågben i sf då, eftersom det verkar som att Donne ska få flytta hem till våla igen :)  

Idag har jag i af visat Fanny en sväng, hon skötte sig bra - jag hoppas dom var nöjda med henne :)  
Men jag red inte så länge eftersom det blåste väldigt kallt  :)  Dom fick ett par bilder på henne i alla fall, får se hur de blev ...   ^^
Ska jobba ett par timmar senare idag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0