FREDAG !!

Igår var jag på blomsterbindning, det var faktiskt riktigt roligt! 
Ska lätt gå på sånt igen, och jag gjorde inte så mycket heller så det blev inte allt för dyrt, men man skulle ju kunna göra hur mkt som helst, det är ju superkul! 
Dålig bild, men här är lite av de jag gjorde: 

 
Hade fullt upp hela dagen med att packa upp mina saker, tog stallet först eftersom det är viktigast ;) 
Så där har jag nästan fått in alla grejer, men jag har lite jag måste fixa innan det är färdigt.. 
Jag är ju inte klar med sadelkammaren än så det ska jag försöka ta tag i snart :) 
Hade dessutom fullt upp med att hålla koll på hästarna, det var nämligen en älgko här som gärna ville vara med, det var inte så populärt..  
Det slutade med att den stod inne i "sommarhagen" alltså den större hagen längre ner mot skogen, typ 10 m max från Långbens hage och käkade, Långben for runt som en dåre och när jag väl fick in honom så hörde jag hans hjärta dunka även ett par meter i från honom, lite rädd kanske? 
Den gick mot Zallys hage och skulle komma närmare, men fick som tur var en stöt och sprang till skogs.. 
Får hoppas att den håller sig lite mer undan framöver,  men jag har för säkerhetsskull satt på strömmen även på den hagen längst ner mot skogen.. 

tjejerna sköter sig hur bra som helst, är hur lugna som helst!  Hur skönt som helst ;)  
Mamma har det nog lite jobbigare idag, hon lät hästarna vara inne igår eftersom hon skulle vara borta hela dagen och jag hade varnat henne om att Blackie har sprungit ut ur hagen typ 15 ggr senaste veckan.. 
Och ja,  hon var ute även i morse..  Men mamma är ledig idag, hon ska bara hämta Bea & Nisse som kommer hem idag så hon har i alla fall möjlighet att hålla koll på hästrackarn!  
Är glad att jag har småtjejerna och inte Blackie i alla fall :D  
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0