6:e december

Nu är det färdigt!  
Vi har sovit "vår första natt" i harbo nu hela gänget, alla 4 hästarna är på plats! 
Resan gick suveränt bra, jag körde Långben & Zally själv på dagen och sen åkte jag hem och fick hjälp av mamma och Robban att lasta in små tjejerna och åkte till Harbo. 
Vi backade upp släpet i stallet så hästarna gick rakt in i transporten utan att ens fundera på saken! 
Fölis som inte stått så mycket fastbunden stod som ett ljus hela resan utan problem, mamma trodde aldrig jag skulle komma fram till harbo hel och ren tror jag ;)  Men det gjorde vi!  
Lastade ur, helt problemfritt, fölis fick dock gå ut med huvudet först, hon är ju så liten att jag kunde bara släppa ner bommarna i fram så att hon kunde gå runt i fram och gå ut!  Hur smidigt som helst :):)  
Har fixat hagarna lite grann på morgonen innan de fick gå ut, skrapade bort all snö som satt på trådarna och fick trampa ner lite vid den lägsta tråden där det var så mkt snö att tråden begravdes.. 
Dom sprang en del när dom äntligen fick komma ut! Men det har än så länge varit lugnt,  men om ni ser några lösa hästar härikring så kan det vara mina!  
Nu ska jag gå ut och packa upp alla mina saker jag har, det är ju en del... 

Ikväll ska jag in till stan på blomsterbindning med mamma, ska bli spännande! :)  
Får se vad som finns, och om inspirationen finns.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0