Lördag!

Börjar med igår, Doris var super fin när jag red, har ridit med fast martingal nu ett tag och det känns väldigt bra!
Hon slappnade av och var lugn , låg och hur fin som helst :) 
Hoppas hon fortsätter så :)
Frosty fick ut och galoppera, men tog det ändå ganska lugnt..
Åkte och provde ut en ny sadel åt Långben, så han arbetade inte så hårt, men det var väl planerat då jag körde ett stenhårt konditionspass i torsdags :)
Sadeln som vi kom hem med var en Frank Baines, hur skön som helst!  Det kändes som att han rörde sig och även hoppade lite friare och kunde arbeta med kroppen helt fullt ut med den, och den hade lagom mycket stöd och var helt super!  Ska rida in mig lite mer i den och sen ge ett bättre uttalande om den, lite svårt att säga efter en gång, på bortaplan, men jag hoppas den blir super :)
Billig och bra dessutom ... (... ) ... 
Köpte även lite småsaker, och kom på lite saker jag ska inhandla här framöver ;) 

Nu ska jag plugga lite matte, typ 2 timmar iaf - om jag inte tröttnar ..
Sen ska jag ta mig en promenad och sen åka hem till Klivinge och rida Långben, tror jag ska longera Frosty lite, och sen ska jag och Robban åka till Sara ikväll och äta mat och ha trevligt :)

Så det känns som en bra dag om allt går som de ska :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0