långhelg

Helgen har gått fort, började med städningen och saloon i fredags-
Lördags var vi hemma på dan och grejade, ska bland annat fixa en lampa ute i trädgården :)  Blir fin fint! 
I söndags åkte jag och mamma upp till Högbo med Långben,  och det var en helt knasig dag.. 
Till första klassen hann jag hoppa 2 språng på räcket på framhoppningen innan jag skulle in på banan? Fattar inte hur det gick till då vi var där i tid, och hade räknat ut från listan exakt när jag skulle in på framoppningen.. 
Men men, han rev ett hinder och hoppade resten helt okej , lite stirrig och sådär som han blir, men annars helt okej.. 
Till andra klassen hann jag hoppa en hel del och han kändes bra,  men väl på banan var han helstirrig och vi kom till 3:e hindret..   När jag hoppade av såg jag att han hade slagit sig på ena frambenet och blödde ganska mkt, så jag vet inte om det var för att han hade ont som han inte ville vara med i leken längre eller om det bara var dumheter.. 
Men men, bättre lycka nästa gång! 
Har även funderat på att köpa kotringar, han är ganska bra på att göra illa sig där han inte får göra sig illa :P 
Mamma och jag tog i af ut vår misslyckade dag på shopping i stället, tsm gjorde vi nog av med nästan 3000 :) 
Jag betalade mina stigbyglar och sen köpte vi handskar och ett schabrak :)
Den jobbiga måndagen var jag med Robban på jobbet hela dan, det var trevligt :) 
sen åkte vi hem till mor och far och fixade hästarna för kvällen innan vi åkte vidare hem :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0