Helg !

Äntligen helg igen!

Igår åkte jag hem och red på dan, det gick bra - Långben fick ett ordentligt pass, och han kändes ganska bra faktiskt..  Men jag funderar grovt på att lägga ut en annons på honom, han vill verkligen vara dressyrhäst..
Han blir så jäkla glad så fort han får göra lite skänkelvikningar och sånt där trams ;)
Jag funderar...  Men det är svårt, för jag tycker så sjukt mkt om honom, och han kan hoppa! .. När han är på humör..
Men jag skulle vilja ha en lite mer färdig häst att ha kul med, så jag ska kolla lite vad jag kommer fram till!

På kvällen åkte jag och Robban med Bea och Nisse in till stan och gick på bio, vi såg Johnny English!
Jag visste inte ens vad den skulle handla om typ, men ah, den va bra! :)
Hahaha, jag höll på att dööööö när han åkte upp och ner med stolen! Jag visste inte vart jag skulle ta vägen, tårarna bara sprutade och jag kände själv att fan va dålig humor jag har .  Men det var KUL ! :D

Vi åkte hem till mamma och pappa och sov där i natt, så jag passade på att ägna förmiddan åt hästarna - det gick bra!
Mamma stod och kollade en stund när jag red Långben och hon höll med om att jag sitter så jävla bra i min underbara sadel! :D  Han går sjukt bra i den, han trivs verkligen hur bra som helst , och jag med! 
Jag kan till och med sitta ner i traven, när jag har lite tryck och fart i traven, inte som förut då jag var tvungen att dra ner på det för att kunna ens sitta ner..  Jag sitter bättre i den än någonsin!
Så om jag skaffar mig en ny häst så måste hästen passa i sadeln .  Jag vill inte byta, den är underbar! :D
Älskade Frank!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0