inte som planerat

Nej, det känns som att inte mkt gick som planerat idag ..
Skulle vara med Sanna idag och ta lite ah, förhoppningsvis fina bilder. 
Men det blev ingenting för att dom var dumma i huvvet!
Så jag och Robban har ägnat oss åt att städa huset idag, hans moster var på besök och inspekterade ;) 
Det var skönt att få snyggt och rent igen, inte direkt kul med stök och bök..
Var hos hans föräldrar och åt mat -
Sen kollade jag på hoppningen som var, och ja , jag vet inte vad jag ska säga? 
Den dunder fina hästen Hickstead dog, precis efter avklarad ritt - rakt upp & ner på banan..
Det tragiska och det komiska på samma gång var att jag, och säkert många andra läste här om dagen om hans repotage i ridsport special ..
Där nämnde han väldigt fint att hans hästar inte får gå i hage eftersom det är så stor skaderisk och det vill han inte utsätta sina hästar för -
Nej, jag vet inte varför hästen dog, jag vet inte vad som hände -  Men vad jag menar är att , det kan hända vem som helst , när som helst .  Man kan aldrig förutse en skada eller sjukdom..  tyvärr !
Det gäller att njuta medans man kan!
Men jag var i alla fall väldigt taggad för att rida efteråt och Långben gick riktigt bra- 
Mitt mål den här veckan är att bygga upp lite bättre samspel mellan oss , vi måste börja samarbeta mer!
Det kändes som en bra start på det idag, jag red först fram och började i galoppen att öka och minska , låta honom bli lite lång och sen göra en volt , där han får samla upp sig själv . 
Lag sen ut 4 bommar och jobbade på dom, som om det vore hinder .
Han var riktigt duktig , men man får aldrig göra något till en vana, då hakar han på den på en gång, tex vända till samma håll i landningen flera gånger på rad , lättare att hålla honom medgörlig om jag hela tiden varierar mig ..
Ska köra lite lika i morgon fast kanske ställa upp ett par hinder då - när det ändå är ljust!
Sen försöka få honom taggad till tävlingen i helgen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0