Söndag -

Idag började jag dagen som vanligt, red båda hästarna - dom gick bra båda två! :) Donne börjar lära sig hur jag fungerar nu , han börjar fatta vad jag menar och sådär så det kändes riktigt bra, han är dock som ett sto - när han inte vill så vägrar han!  Man får lirka och göra saker snabbt innan han hinner inse att det är jobbigt och svårt och när det väl funkar så går han super fint!
Han fick jobba ganska mycket i galopp idag med, och det kändes bra, ska nog fortsätta med det ett tag till - även fast det finns mycket att jobba på i traven med..
Får ta det eftersom helt enkelt :)
Långben har ju börjat äta ganska mycket havre, men jag tror det har någon motverkan på honom nu,  jag tänkte att jag måste hålla det skarpa ögat på honom i fall han får "havrehuvud"  men tvärtom, han är hur lugn som helst! :))

Ska fixa lite tvätt nu och iaf kolla lite i matteboken,  sen blir det stan en sväng för att inhandla lite julklappar - innan vi åker hem till mor och far för att hämta hö och äta lite :)

Hoppas det kommer snö sen tills vi kommit hem från Gran Canaria - så det kan bli riktig julstämning hemma , det är ju inte det nu direkt? Kladdigt som fan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0