Hoppa häst

Åh, va nöjd jag känner mig!
Har hoppat Långben 2 ordentliga pass den här veckan, varav en Ted träning igår och han har vart riktigt duktig!
Sist då innan träningen insåg jag verkligen hur viktigt det är att jag kommer ner i sadeln ordentligt och får honom på plats, ska han komma vidare måste jag verkligen skärpa mig, jag måste börja rida ordentligt!
Tur att jag kom på det innan träningen, visst vissa språng kanske jag glömde bort mig, men jag försökte verkligen och det funkade superbra! Han var nästan klockren, jag ska träna lite mer serier och sånt gympa arbete så han får mer styrka i sig.
Även fast jag trodde att han absolut inte skulle klara banan, då jag tyckte att det kanske såg mastigt ut för han så gick det riktigt bra, hinderna låg på 120, fast sen då typ 3 räcken låg på upp till drygt 140 vilket han med lite hjälp klarade fint!
Jag tror jag var extra taggad på att få honom till att hoppa bra eftersom det var en dressyrtant som ringde på honom på dagen, typ 1 h innan vi skulle åka och sa till mamma att det syntes att han inte hade kapacitet i hoppningen, han bara tar sig över hinderna - ja men vad har hon sett då? 1 film där han hoppar 1m ? Kom igen hans ben är typ 1m , han behöver bara lyfta på dom så är han över,  hur kan man snacka så mkt skit när man inte har en endaste jävla aning? Så jag var glad att han var duktig
Mamma fick agera fotograf, dock var hon lite urfokus och fick lite tidiga och lite sena bild
er.. 











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0