Tur i oturen!

Jag & Mamma skulle ner till sommarhagen för att hämta Blackie som skulle på mamma koll, och när jag kommer ner så jag ser hagen, så ser jag att Doris inte såg allt för frisk ut, hade hon varit människa hade hon nog varit kritvit i ansiktet..
Hon kom stapplandes till mig, jag tog upp hoven och kollade & vad fanns där om inte en spik rakt in i strålen!!
Mamma ringde till pappa, pappa sa att vi absolut inte fick gå med henne utan var tvugna att dra ut den, mamma skyndade sig hem med Blackie, tog med en tång. Hon lyfte upp hoven, men klarade inte dra i spiken, vi bytte, jag fick ta spiken!
Det gick bra, jag fick ut den & som tur var så var den bara ca 1.5 - 2 cm långt in i strålen.
Mamma ringde annica & hon sa att vi skulle ta med Doris samtidigt som vi skulle åka med Blackie, Doris som aldrig åkt transport, gick in så snällt & åkte med.
När vi väl kom fram kollade vi Blackie först & hon hade en stoor liten 2 månaders bebis i magen! :D
Doris fick lite sprutor, smärtstillande då typ & en tid på Ultuna nästa morgon.

Blackie fick sen på fredag morgonen åka med som sällskap till ultuna, Doris skötte sig exemplariskt och hoven var inte allt för skadad, en hovböld grävde dom fram och sen fick hon åter massa sprutor och ett fint bandage!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0